Musik?!, vattenrutchkana och murning!

Så var det dax för dagens inlägg. Frågan är bara hur jag skall formulera mig.
 För ni förstår, hur man formulerar sig är nämligen av yttersta vikt för att dina åsikter tankar eller funderingar ska tas emot på rätt sätt och inte misstolkas samtidigt som de blir roligare att läsa. I min värld är det av mindre vikt om det smyger in några stavfel eller om man glömmer en punkt här eller där. ( Min käre fru bli vanligtvis galen av mitt sätt att skriva, men hon har dyrt å heligt i en kyrka tilll och med lovat att stå ut med mig ändå.)
Idag hade jag iallafall tänkt få bjuda på några små klipp som jag finner ytterst roande. Det första  ljudklippetet ni ska få höra fick jag själv höra första gången för ett par månader sedan. Så igår kväll  hittade jag åt de i min gamla telefon och jag bara måste bara få vidarebefodra det till andra.
Lyssna och njut. Orekstern är Örebro klassiska musikskola och stycket är Also sprach Zarathustra av Richard Strauss 

Tryck
 här


Nästa klipp är något för er som tröttna på attt försöka tävla i forsen på paradisbadet i övik och fastna bakom en gammal tant i lite för liten baddräkt till en lite för stor bakdel och är redo för större utmaningar.
klipp 2 här


Så avslutar vi med lite bilder på vad jag sysslar med på dagarna. För den som inte vet det så utbildar jag mig för tillfället till snickare på byggsoft i skövde. Efter en veckas bokläsande var det dax för första uppdraget, nämligen att mura en kub och sedan kakla den.


På denna betongplatta skall det alltså muras en kub på.


Här har det kommit en bit på vägen.


Efter lite manligt svett så blev den perfekt hög.


första sidan kaklad, den ska sedan fogas


Andra sidan nästan klar. Den ska sedan också fogas

 
Binder ihop dagens inlägg med en bild på min vackra, vackra fru i sin nyaste tröjja. Klicka på bilden för att dyka upp på hennes blogg.
Och till nästa blogginlägg säger jag adjöken
// sojje

Kommentarer
Postat av: Anonym

Käre bror, lova mig att inte sluta blogga, detta förgyller min grå vardag!

2009-08-24 @ 19:37:58
Postat av: Anonym

Jag håller med föregående talare.. du ger mig ett gott skratt varje gång jag läser bloggen!:)

2009-08-24 @ 19:40:53
Postat av: Joel

Det här blir bara bättre och bättre... Jag liknar det vid ett visst fenomen: Bolt, och hoppas på fler stordåd!

2009-08-24 @ 21:55:22
Postat av: mamma

Jag är imponerad av min son, du har oanade talanger.

2009-08-24 @ 23:01:47
Postat av: lurven

Allt som dina fans har skrivit är tyvärr... sant!

2009-08-24 @ 23:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0