tigern å jag

orkar inte blogga så mycket men lite bilder kan jag bjuda på


först en väldigt lugn och försiktig sojje och en respektingivande tigggger


sen tänkte jag försöka vinna lite pluspoäng hos min käre svärfar genom att lägga in en djur bild som jag tagit aldeles själv, duktig pojke!!!!


som ni alla ser så föreställer bilden en helt vanlig thailändsk hund i närbild. Dessa sprang ofta lösa längst stranden och satt vid borden å tiggde mat. Just dena hund hette agator och ägdes av en bestämd men vänlig thaikvinna. Väldigt lik den tyvärr numera sönderavlade rasen själevads präriehunden.

det kommer att komma ett lite längre inlägg om vår resa lite senare så håll ut

over and out/ sojje


Kommentarer
Postat av: Dan Jonsson

Alldeles rätt Sojje!! Visst är det en grön hund det där, men från själevad är den inte! Nej denna art kommer ursprungligen från Vännäsby och är en korsning mellan tax, pudel och broccoli!! Vacker tiger du sitter och gosar med! Den arten kommer däremot från Själevad, framavlad av självaste dan jonsson alias din svärfar. Det är en korsning av lodjur, brunbjörn och vanlig geting, därav storlek och färg! Jättejobbigt vare det då getingen var "tiken"!! Sen var lite jobbigt för mig när jag cyklade ända bort till Asien och for runt därborta och släppte ut alla upfödda ungtigrar. Men trägen vinner och du vet ju att allt funkar för en från Själevad!!! /svärfar dan

2009-09-29 @ 19:35:38
URL: http://danjonsson.blogg.se/
Postat av: ida j

Haha.. Ni är inte kloka!!

2009-09-30 @ 15:00:29
URL: http://idaj.blogg.se/
Postat av: Josie

Ja, Samuel du ser så lugn och försiktig ut, du kan inte ha varit det minsta rädd va?;)

2009-10-01 @ 14:55:29
Postat av: Joel

korrekt analys mina vänner! Jag hade faktiskt hört talas om själevadstigern, men jag var schepptisk innan jag fick se den med egna ögon.. nu är jag dock övertygad!



Nu när vi ändå är inne på avel: Har ni hört talas om den korthåriga kattsuggan som min farfars sonson avlade fram under sent 90-tal! en korsning mellan nakenkatt och vanlig gråsugga. på senare tid väldigt vanlig i trakterna kring skövde. lystrar till namn som sojje och id´n. kontakta anticimex om problem uppstår med dessa pestosider...

2009-10-01 @ 19:18:09
Postat av: ingela

Hallå, hallå!!!!! Var håller bloggaren hus????

Saknar lite nyheter!!

kram

svärmor



2009-10-18 @ 17:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0