Jag tål inte tekoppar!!!

Kommer någon ihåg när man var lite och skulle få gå på tivoli och åka karuseller? Den sprudlande glädjen, de höga förväntningarna och sprittet i benen? Känslan man fick när man efter en alldeles för lång köväntan för en tio åring satte sig tillrätta i Tekopen mitt emot kaffekannan, och började snurra runt runt runt.....Usch blä å fy, Numera skulle jag aldrig för mitt liv sätta mig i den karusellen, aldrig aldrig aldrig. Iförrgår när jag snurrade runt 3 varv på vår kontorsstol blev jag ordentligt kräkfärdig. För c:a 10-15 år sedan var jag med min käre mor i Hufvudstaden och gröna lund. Jag kom tydligt ihåg att jag tjatade och tjatade på mamma att hon skulle åka med mig på en liknande snurrkarusell som tekoppen. Hon nekade kraftig å hävdade att det skulle förstöra hennes dag. Eftersom snällare mamma är svår att hitta gav hon efter för mitt tjat.. Mycket riktigt så blev hennes dag förstörd och hon var spyfärdig resten av dan. Först nu förstår jag hur du mådde mamma och jag vill  härmed ta tillfället i akt och ber om ursäkt. Du som småfnissar lite för dig själv och tänker: Va vad är de här? Inte visste jag att Sojje var en sån fjolla. Kan jag bara säga, ja du har rätt! jag har blivit just den där töntiga 25åringen som aldrig mer kan snurra runt. Kan detta månne vara det första tecknet på min stundande ålderdom? Eller tja hrm det första tecknet är förmodligen den begynnande kala fläcken på mitt förövrigt mycket vackra huvud. Tack för dom generna pappa =)


BY THE WAY !!! En tanke slog mig just mitt i ansiktet. Kommer ni på tal om tekoppar ihåg att man med hjälp av ett snöre kunde tillverka Tex Eifeltornet men även, Just de! En kaffekopp. Hysteriskt roligt tidsfördriv. Ska faktiskt leta rätt på ett snöre redan nu och kolla om takerna sitter i!

Jodå!!! Tack vare min bakrund som scout kunde jag med lätthet sammanfoga 3st gummiband med råbandsknop och utföra "Tekoppen" Resultatet blev strålande, det ser ni ju själva!

Over and out/sojje

Kommentarer
Postat av: mamma

Du vet vad du har att vänta när ni får barn nån gång.Då blir det att åka karusell igen.

2009-08-28 @ 08:41:46
Postat av: Eaglemountain

Haaa HA hiii! [åsnelikt skratt med nasala tendenser]

Jag är så sjukt med på de du säger Sojje! Karuseller äjnt maj kapp åv tii ännu måår, hur roligt jag än tyckte att det va när jag var yngre.



Men å andra sidan - tänk va mycke kul vi har som 10åringar inte får göra? Betala räkningar, slita för bröfödan, oroa oss för framtiden.. ja huvva.



Men rolig blogg har du iaf. Tack!

2009-08-31 @ 19:46:25
URL: http://nostalgifrossa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0