Kökets herre har talat.

Alltså allvarligt talat, Jag har gått från att vara en simpel liten pojke i köket till att bli riktigt huslig! Idag har jag som mitt föregående inlägg visar, kokat sylt och nu för en stunds sedan kokat min allra första kornmjölsgröt.  Snacka om att gå från menig till att ta befäl!
Till er som inte tycker att, vaddå gröt kan väl vilken skolpojk som helst koka Vill jag bara säga att Kornmjölsgröt är all gröts herre och kräver sin man för att tillaga. Hemligheten ligger i den hemliga visptekniken som har gått i arv i släkten Johansson i många generationer. Jag kan förstås tyvärr inte dela med mig av hemligheten här i bloggen, men jag ska minsan bjuda på några bilder.

Kornmjölet i sin enkla förpackning


Den färdiga produkten


Den söta lilla frun tar sig tveksamt en smaksked.



Här funderar hon hur hon på ett så artigt sätt som möjligt ska säga " de här med snorig gröt är inte riktigt min grej"

over and out
/sojje

Kommentarer
Postat av: Anonym

men gott är det

2009-08-30 @ 21:10:18
Postat av: The Man of all Men

Kan stolt säga att jag är man nog att laga kornmjölsgröt! /Lillsyrran

2009-08-30 @ 23:10:28
Postat av: Lina

Snorig gröt, har väl aldrig hört på maken, eller frugan kanske :) Slät som en barnrumpa ska den vara! Smaskens!

2009-08-31 @ 18:38:30
Postat av: Svåger Kristoffer

Kornmjölsgröt? Manligt? BAH! Återkom när du bakat hallongrottor och mandelsnittar, din lurk!

2009-08-31 @ 20:31:03
URL: http://smackebonk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0