Leksaker!

Har blivit lite inspirerad av en annan blogg.... attans Emma jag måste erkänna att din blogg är klockren! jag känner igen varenda pryl!

kolla gärna in den HÄR 

Nåväl jag  tänker inte knycka din ide' om nostaligi frossa helt av, även om jag gärna skulle vilja.

Men jag kom iallafall att tänka på mina gamla leksaker från min snart bortsprungna ungdom. Leksaksgubbar i form av Batman, Stålmannen, Turtles, Transformers mm. Fantastisk underhållning för en 10 åring( eller hur gammal man nu var) och tänkte att jag måste slänga in lite bilder på de olika gubbarna. Olyckligtvis har jag inte tillgång till mina riktiga gubbar nu när man bosatt sig i Skövde så jag tänker använda mig av dagens kanske bästa hjälpmedel. Nämligen google. Håll tillgodo.



På min tid gick även den klassiska Batman och Robin serien på tv då och då. Vilka actionscener som gjordes... Batman och Robin i vackra trikåer klättrandes upp för stadens husväggar. Eller som det egentligen var, golv men kameran var vänd så det såg ut som dom klättrade. Fightscenerna kryddades med hissnande ljudeffekter och ord som "Paff", "Urk", "Swoosh", "Zoff" och "Krach" dök upp i rutan varje gång nån fick sig en smäll. Hissnade spänning helt enkelt. Musiken i serien är även den genial, man blir varm i hela kroppen av denna sorts serier. Titta gärna på klippen nedan.
Klipp 1
Klipp 2

Och så.. kommer vi till Turtles. Vilka minnen... Vad man suttit å nött Turtels på Nintendo 8bit alltså. Denna bild är ren och skär kärlek. Någon som kommer ihåg??



Även Transformers hann få en liten del av min ungdom, dock fick jag inte så många som jag ville men den jag hade tyckte jag väldigt mycket om. En enkel bil som man vek ut armar ben och huvud ifrån och woalla!!! Så blev ens bil plötsligt en frän robot! Tokhäftigt!

Nedan en Transformers som kunde förvandla sig till en lastbil!


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du måste ha haft en bra barndom

2009-09-06 @ 20:09:28
Postat av: Mamma

Förlåt att jag inte skrev under mitt inlägg, men dar var jag, din mamma

2009-09-06 @ 20:41:35
Postat av: Jollo

var glad du som fick ha så fina leksaker.. själv fik man leka med syrrornas barbiedockor. (självklart var jag Ken alla gångerna!) Men LEGO måste ju vara världens bästa leksak?? jag fick en legobil av min lillasyster häromdagen i försenad födelsedagspresent och jag blev genast 12 år yngre och tokglad! lätt årets bästa present!

2009-09-06 @ 23:55:30
Postat av: Dan Jonsson

Tjenare!!



Vet du att det är jag som står förebild till en del av dessa hjältar!!! Stålmannen, Spiderman och Batman bygger alla tre på min person och karaktär!! Du vet ju mycket väl hur mycket som hände där i Själevad med omgivning på 50-60-talet!! Själevad, allt det godas vagga!!!



svärfar!!!

2009-09-07 @ 07:57:21
URL: http://danjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0