djuplodande funderingar i det begynnade höstmörkret.

Jag har ända sedan jag var en liten spoling haft en del funderingar. Funderingar som jag så hjärtans hjärna skulle vilja få ur mig, om jag bara hade haft modet att fråga. Det finns mycket som man inte vågar när man är liten, Fråga chans på den där söta tjejen i klassen brevid, säga till dom där bråkiga eleverna som bara gapar på lektionerna när läraren försöker undervisa. Men med åldern kommer mod och visdom sägs det??!!! Därför tänkte jag kasta ur mig mina djupaste funderingar i hopp om hjälp från någon eller några som kommit längre i sitt sökande. Sitt sökande efter det slutgiltiga svaret. De jag så länge hållt inom mig är till exempel:

Vad kännetecknar egentligen aromatiska kolväten?
Vad är det där Ftalater som alla pratar om och vad används de till?

Du har avslutat en gjutning och får över en del rester som består av följande: Härdade rester av betong i botten på en plasthink, en tom plastbehållare med flyttillsats, en halvfull plastbehållare med accelerator, tomma betongsäckar, täckplast och formvirke. Hur sorterar du dessa enligt de regler som gäller för hantering av avfall?

Ge två exempel på vanliga PUR baserade produkter inom byggbranchen och förklara kortfattat vad som händer när polyuaretanbaserade produkter upphettas.

Tillsist den kanske största frågan av alla: Vad i hela fridens dagar är Fungicider och ge exempel på användningsområde!!

Sådär.. pust å stön vilken sten som lättat från mina axlar! Det kändes inte så farligt, När allt kommer omkring är detta säkert helt vanliga frågor som alla går och funderar på men inte vågar prata öppet om.

Jag hoppas nu att någon av alla mina säkert över genomsnittet intelligenta läsare tar sig tid och ger mig svar på iallafall någon utav dessa i egna ögon säkert mycket enkla frågor så jag får somna gott ikväll!




Tills vi möts igen Peace out
/Sojje


Kommentarer
Postat av: Mackan från bordet bredvid

Tack Sojje för att du för dessa frågor på tal. Jag har länge brottats med samma typ av frågor och nu äntligen kanske jag får svar på mina frågor!

2009-08-31 @ 21:47:36
Postat av: ida jerrevik

du är så söt fina du!

2009-09-01 @ 20:12:38
URL: http://idaj.blogg.se/
Postat av: Josie

Samuel, Samuel, det känns som att det börjar gå lite segt med bloggningen! Vi (dina läsare) har ju, typ, blivit lovade ett nytt inlägg varje dag, men nu har det gått 2½ dagar sedan du skrev sist..inte bra!

2009-09-03 @ 18:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0